לצערנו, יוזמת פִּלְפֵּל לא הצליחה להתממש כיוון שהתנאים שמציב משרד החינוך מנוגדים לעצם הרעיון העומד מאחורי היוזמה.

השארנו את האתר על כנו כיוון שהורים ומורים עדיין מוצאים עניין ברעיונות שבו, אך כל המידע באתר מתייחס ליוזמה המקורית, שאינה רלוונטית עוד.

בלוג הוראה יצירתית עם פלפל

לפי תפישתי ותפישת פִּלְפֵּל, כל פעילות מעניינת היא פעילות מלמדת. העולם וכל אשר בו מרתק, וכולו רלוונטי לחיי כולנו. כאשר מצליחים לראות ולהראות זאת, נוצרת בהכרח למידה: סקרנות אמיתית היא מדבקת.

בבלוג אוסף רעיונות, מהדמיון ומהרשת, המעודדים את הילדים ללכת אחר רעיונותיהם, לחקור ולממש אותם; להתעניין בכל הקורה סביבם, ולא להגביל עצמם לתחומים צרים; לגלות עצמאות, יזמות וגם עקשנות, שבלעדיה אין הישג, גילוי או המצאה.

מוזמנים להגיב, להעיר, לשתף, ולהוסיף רעיונות משלכם!
אדוה

כתמי רורשך כדרבון לכתיבה, ליצירה ולכל עיסוק יצירתי

אפשר להציג לילדים כתמי רורשך מקוריים, ואפשר ליצור אותם לבד בעזרת צבעים רטובים (צבעי גואש, צבעי מים...) ובריסטולים מקופלים במרכז: יוצרים כתם על צד אחד של הבריסטול, הופכים את הקיפול לצד השני ומחליקים היטב-היטב על שני חלקי הבריסטול המקופל עם הכתם בתוכו, כך שבפתיחה יתקבל כתם סימטרי (בצבע אחד או במספר צבעים לפי החשק).
עכשיו מתבוננים בכתם ומספרים מה רואים. מתברר שכל אחד רואה בכתם משהו אחר: דמות מסוימת; אווירה מסוימת; תחושה מסוימת; מקום מסוים...
מסתבר שכל דבר אפשר לראות באינספור צורות. גם כתיבה מתייחסת, בדרך-כלל, לדברים שכולנו מכירים, אבל מציגה אותם מנקודת מבט חדשה. אותו הדבר נכון ביחס לכל סוג של אמנות, וגם ליצירות מסוג אחר.
דווקא מפני שאין לו משמעות ברורה, הכתם יכול לשמש כנקודת מוצא מצוינת לכתיבה (למשל), כאשר כולם כותבים על אותו הכתם, אבל הסיפורים יהיו שונים זה מזה; או כל אחד כותב על כתם אחר, אבל בהתייחס לנושא שהוסכם עליו מראש, או כל אפשרות יצירתית אחרת...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה